بازی حباب‌ها در پوسته زمین
 
تكنولوژي هاي نو
مطالب متنوع علمي و تكنولوژيكي

حبابهای زیبا
نظریه دود، اولین بار در سال 1971 / 1350 توسط زمینشناسی به نام جیسون مورگان ارائه شد که توجیهی را برای نقاط داغ آتشفشانی در هاوایی،منطقه یلواستون و دیگر مناطقی را که در مراکز صفحه های زمین شناختی قرار میگیرند، فراهم میآورد. به نظر میرسد که مدلهای نظری و تحقیقات گرمایی و شیمیایی زمینشناسی در طول سی سال گذشته، با این نظریه منطبق باشند، ولی آزمایش مستقیم حباب در اعماق زمین، همواره دور از دسترس دانشمندان بود.

 

بنابراین ولف و همکارانش در سال 1999 / 1378 شروع به برنامهریزی برای انجام آزمایش لرزهنگاری 5/4 میلیون دلاری کردند که آزمایش ذوب زیردریایی حباب لیتوسفر یا PLUME نامیده شده و برای سنجش سرعت امواج زمینلرزه با استفاده از حسگرهای نصب شده در زیر اقیانوس و در اطراف هاوایی، استفاده شده است.

 

به دلیل اینکه امواج در مواد گرمتر، کندتر حرکت میکنند، پژوهشگران میتوانستند از این دادهها برای تجسم ساختار حباب بهره ببرند. در سال 2005 / 1384، این گروه 36 لرزهنگار را از کناره


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 18:1
سعيد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید . براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد . اگر مايل باشيد پيشنهادات خود را به ايميل من بفرستيد(saeeduosefy@yahoo.com) با تشكر از مديريت وبلاگ.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تكنولوژي هاي نو و آدرس saeedram.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.